استراتژیک سئو محلی

سئو محلی چیست؟ معرفی 10 تکنیک قدرتمند برای تقویت سئو Local دی ام روم

روشی که شما را در معرض دید کاربرانی از منطقه جغرافیایی خودتان قرار خواهد داد. بله کاملا درست است، ابزارهای جایگزینی برای Google My Business وجود دارند که می‌توانید از آنها برای ثبت اطلاعات کسب‌وکارتان و بهینه‌سازی آن برای جستجوی محلی استفاده کنید. مانند mapmaker همچنین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی می‌توانید این مشکل را تا حدودی پوشش دهید. در نظر داشته باشید که با وجود چالش‌ها، سئو محلی در ایران هنوز هم می‌تواند برای کسب‌وکارها مفید باشد. با استفاده از راه‌حل‌های مناسب، می‌توانید سئوی محلی خود را بهبود بخشیده و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

الگوریتم‌های گوگل اکنون می‌توانند محتوای ویدئویی را تحلیل کنند و حتی بخش‌های خاص آن را به کاربران پیشنهاد دهند. استفاده از زیرنویس (Subtitles)، توضیحات متنی (Transcript) و کلمات کلیدی در ویدئو می‌تواند باعث افزایش رتبه‌بندی شود. یوتیوب (YouTube SEO) نیز در سال ۲۰۲۵ به یکی از قوی‌ترین ابزارهای جذب ترافیک ارگانیک تبدیل شده است. با بررسی الگوریتم های گوگل، به‌سادگی می‌توان فهمید که یکی از خطوط قرمز اصلی گوگل، وب سایت‌های اسپم (Spam) است. حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازه‌ی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند. سئو داخلی برای کلمات کلیدی محلی نقش مهمی در بهبود رتبه‌بندی سایت در جستجوهای جغرافیایی دارد.

شما باید این سایت‌های دایرکتوری را پیدا کرده و کسب و کار خود را در آن‌ها ثبت کنید. مثلا سایت‌هایی مانند پذیرش 24 و نوبت دات آی آر اطلاعات پزشکان را در خود قرار دادند و سایت‌هایی مثل فیدیلیو اطلاعات رستوران‌ها و کافه‌ها را با کاربران به اشتراک می‌گذارند. سایت‌های دایرکتوری به سایت‌هایی گفته می‌شود که در آن اطلاعات کاملی از فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف آورده شده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند به این سایت‌ها دسترسی پیدا کنند. در واقع به این شکل فرض کنید که یک موتور جستجو برای کسب‌ و کارهای محلی هستند و آن‌ها را معرفی می‌کنند. بله، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به جذب مشتریان محلی و افزایش آگاهی از برند کمک کند.

بعضی از سایت‌ها که آن‌ها را با نام دایرکتوری‌ها می‌شناسیم مانند کتاب اول عمل می‌کنند. بنابراین ضمن اینکه اطلاعات کارتان را به طور کامل در این سایت‌ها وارد می‌کنید باید توجه داشته باشید که هرگاه آدرس یا تلفنتان تغییر کرد باید آن را در تمام دایرکتوری‌ها تغییر دهید. در توضیح مفهوم سئو محلی گفتیم این نوع از سئو با هدف‌گذاری روی کاربران محلی تلاش می‌کند محصولات و خدمات کسب و کار را در نتایج جستجو‌های محلی مانند لوکال پک‌ها به آن‌ها نمایش دهد. وجود کلمه کلیدی محلی در عنوان سئو و به‌خصوص در تگ H1، سیگنال‌های تجربه کاربری بهتری در مقایسه با آنچه در سئوی داخلی وب‌سایت انجام می‌شود، برای گوگل ارسال می‌کند. نکته بهینه‌سازی محتوا در سئو محلی در استفاده حداکثری از ویژگی‌های متمایزکننده برای هریک از موقعیت‌های مکانی نهفته است.

با استفاده از کلمات کلیدی محلی در بخش‌های مختلف سایت مانند عنوان صفحات، توضیحات متا، URLها و متن محتوا، می‌توان تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان محلی فراهم کرد. در دنیای امروز، بسیاری از جستجوهای آنلاین به صورت محلی انجام می‌شود، به‌طوری‌که کاربران به دنبال خدمات یا محصولات در نزدیکی خود می‌گردند. بنابراین، داشتن حضور آنلاین قوی در نتایج جستجوهای محلی می‌تواند تفاوت زیادی در جذب مشتریان و افزایش فروش ایجاد کند. بر اساس گزارشات گوگل، تعداد سرچ‌های موبایلی و همین طور کاربرانی که از موبایل یا تبلت برای جستجو استفاده می‌کنند، هر روز در حال افزایش است. در سه ماهه اول سال 2021، دستگاه‌های تلفن همراه (به استثنای تبلت‌ها) 54.8 درصد از ترافیک وب سایت جهانی را تشکیل داده‌اند، که این رقم در ابتدای سال 2017 حدود 50 درصد بوده است. بنابراین توجه به مشتریان محلی که از موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند، و سرمایه گذاری روی موضوع طراحی ریسپانسیو سایت در بحث لوکال سئو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اگر بتوانید کسب‌وکار محلی خود را با لوکال سئو بهینه کنید، احتمالاً فروش خوبی خواهید داشت. گوگل یک ابزار رایگان با نام Google Business دارد که در آن به صاحبان کسب و کارها یا فروشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا موقعیت فیزیکی خود را در آن ثبت کرده و ساعات کاری و خدمات خود را معرفی کنند. با توجه به تحریم ایران، امکان استفاده از این ابزار از ما سلب شده است ولی همچنان می‌توانیم از Google Maps استفاده کنیم. با تحقیق کلمات کلیدی به روش درست، می‌توان کلمات کلیدی مناسب و در راستای اهداف کسب و کار را شناسایی کرد و با استفاده از آن‌ها سریع‌تر در سئو پیشرفت کرد. گوگل معمولا بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارت‌های یکسان تغییر می‌دهد تا برای هر منطقه بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد.

طبق گفته گوگل 76 درصد از افرادی که در گوشی خود جست‌وجوی محلی انجام می‌دهند، در 24 ساعت حداقل یک کسب‌و‌کار را سرچ می‌کنند که 28 درصد از این جست‌وجوها منجر به خرید می‌شود. پاسخ ندادن به تماس‌ها و پیام‌های مبتنی بر اینترنت می‌تواند منجر به تجربه بد مشتری شود، که می‌تواند به صورت نظرات منفی و تبلیغات بد ظاهر شود که می‌تواند برای عملکرد شما مضر باشد. در این مورد، مناسب ترین گزینه این است که CTA را در فهرست GBP خود به صفحه فرود محلی و مرتبط با کلمه کلیدی خود پیوند دهید. جدای از این ویژگی‌های ضروری، قطعات اطلاعات دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها برای دیده شدن بیشتر استفاده کنید و به بیماران آینده‌تان اطلاعات مورد نیاز خود را بدهید. همینطور این فرآیند با استفاده از ربات‌های خزنده آغاز می‌شود که صفحات وب جدید را پیدا کرده و اطلاعات آنها را استخراج می‌کنند. فقط توجه داشته باشید که شما نباید این کد را به تمام صفحات سایت خود اضافه کنید، بلکه باید آن را به صفحه اصلی یا صفحه تماس با ما خود اضافه کنید.

هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از سئو محلی می‌توانند توجه گردشگران را جلب کنند. بهینه‌سازی با کلمات کلیدی مانند هتل ارزان در کیش یا جاذبه‌های دیدنی تبریز مفید است. وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) دارد و در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شود. از داده‌های ساختاریافته مخصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد.

همچنین، مطالعات نشان می‌دهد که تقریباً ۷۰٪ از مشتریان قبل از خرید، به دنبال اطلاعات محلی می‌گردند. بنابراین اگر کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی ظاهر نشود، به طور قطع بسیاری از فرصت‌های فروش را از دست خواهید داد. یکی از مهم ترین استراتژی مارکتینگ هایی که باید یک وکیل برای بهبود کسب و کار خود در نظر بگیرد، اجرای صحیح سئوی محلی برای وب سایت خودش می باشد. آیا می خواهید استراتژی سئوی محلی خود را برای بهبود سئو در سایت خود بهینه کنید؟ در وب تمیم 10 استراتژی ضروری سئو محلی برای کسب و کار شما آورده شده است. مشتریانی که از طریق سئوی محلی جستجو می‌کنند، هنگام سرچ صوتی از کلمات کلیدی بلندتری استفاده می‌کنند.

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند. تدوین استراتژی سئو محلی علاوه بر موارد بالا به تقویت استراتژی «بازاریابی مکان محور» یا «ژئو مارکتینگ» (Geomarketing) کسب و کار هم کمک می‌کند. در این روش بازاریابی با جمع‌آوری اطلاعات مکانی مشتریان، برای آن‌ها تبلیغات مرتبط و هدفمند ارسال می‌شود.

الگوریتم های گوگل قوانین مربوط به نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌های مختلف را مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال برخی از این الگوریتم‌ها وب‌سایت‌های خاطی را جریمه می‌کنند و برخی دیگر کیفیت محتوا و سیستم لینک‌دهی داخلی و خارجی وب‌سایت را بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. به طور کلی مشخص کردن مکان دقیق سایت بر روی نقشه، استفاده از اسکیما های محلی و همچنین بک لینک های محلی به شما کمک خواهند کرد که رتبه بهتری در سئو محلی کسب کنید. همچنین، سئو محلی باعث بهبود اعتبار برند در میان مشتریان می‌شود، زیرا اطلاعات به‌روز و دقیق باعث افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به کسب‌وکار شما خواهد شد. این عوامل در نهایت منجر به رشد فروش و تقویت جایگاه کسب‌وکار در بازار محلی می‌شود. شما می توانید برای این روزنامه ها محتوای روابط عمومی ایجاد کنید، مشاوره ارائه دهید یا برای آنها مقاله بنویسید و به وب سایت خود لینک دهید.

برای مثال، یک رستوران با استفاده از سئو محلی می‌تواند در نتایج جستجوی افرادی که در نزدیکی آن رستوران به دنبال رستوران خوب یا رستوران با غذای ایرانی هستند، نمایش داده شود. ما در تابان آکادمی بصورت کاملا رایگان آموزش سئو سایت را برای شما قرار داده ایم تا با آن مسیر یادگیری حرفه ای خود را پیش ببرید. سئوی محلی می‌تواند کارهای زیادی برای کسب و کار شما انجام دهد و می‌تواند در رتبه‌بندی شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال می‌توان نام رستوران‌های ایتالیایی را جستجو کرد و بنابراین فهرستی از نتایج در گوگل به نمایش در می‌آید. همراه این فهرست، صفحه‌ای از گوگل مپ نشان داده می‌شود که در آن نقطه‌های قرمز رنگی مشخص شده که مکان‌های پیشنهادی را روی نقشه به کاربر نشان می‌دهد. همچنین کاربر می‌تواند روی فهرستی از سایت‌های نشان داده شده کلیک کند و با خواندن نظرات، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند.

جالب است بدانید طبق تحقیقات مؤسسه ReviewTrackers از سال 2017 تاکنون، 35٪ از کل ترافیک جستجوها از نوع محلی بوده، این یعنی سئو Local برای کسب و کار ما فقط یک امتیاز نیست، بلکه یک ضرورت تبدیل است. سئو محلی یک استراتژی بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو است که به کسب‌وکار شما کمک می‌کند در نتایج جست‌وجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود. هر کسب‌وکاری که فروشگاه یا مکانی دارد یا به یک منطقه جغرافیایی خدمات می‌دهد می‌تواند از سئوی محلی بهره‌مند شود. نتایج جستجوی محلی می‌توانند در قالب‌های مختلفی مانند بسته محلی، یاب محلی و نقشه گوگل ظاهر شوند. از سوی دیگر، گوگل مپ نمایشی بصری از نتایج جستجوی محلی، نمایش مکان کسب‌وکارها و اطلاعات اضافی مانند نظرات و عکس‌ها را ارائه می‌کند.

اسکیماها انواع مختلف دارند که شما می‌توانید از اسکیمای مشاغل، محصولات یا رویدادها استفاده کنید. این کار می‌تواند سئو محلی شما را بهبود ببخشد و رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش دهد. Google My Business (GMB) یک ابزار رایگان است و به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید. اطمینان حاصل کنید که نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تلفن، وب‌سایت، ساعت کاری و سایر جزئیات مهم، دقیق و به‌روز باشد. عکس‌ها و ویدیوهای کسب‌وکارتان را اضافه کنید تا به مشتریان بالقوه، محصولات و خدمات خود را نمایش دهید.

با استفاده از این داده‌ها می‌توان اطلاعاتی همچون آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و نظرات مشتریان را به صورت ساختاریافته در اختیار موتور جستجو قرار داد. این امر باعث می‌شود که اطلاعات کسب‌وکار شما در نتایج جستجو به شکل ویژه‌تری نمایش داده شود و در نهایت موجب بهبود رتبه سایت در جستجوهای محلی خواهد شد. یکی از دلایل اصلی اهمیت سئو محلی، افزایش دسترسی مشتریان بالقوه به کسب‌وکارهاست. بسیاری از کاربران قبل از مراجعه به یک فروشگاه یا استفاده از خدمات، از طریق جستجوهای محلی، نظرات مشتریان دیگر و اطلاعات دقیق مانند آدرس و ساعت کاری کسب‌وکارها را بررسی می‌کنند. ابزار ردیابی موقعیت SEMrush یک ابزار عالی برای ردیابی رتبه وب سایت ما در مجموعه خاصی از کلمات کلیدی محلی است. همچنین می‌توانیم با کمک آن مفیدترین ویژگی‌های SERP برای جلب توجه مخاطبان محلی و افزایش نرخ کلیک را ردیابی کنید.

عبارات مربوط به منطقه جغرافیایی‌تان را در متن‌ها و توضیحات محصولات خود جایگذاری کنید. سئو عمومی به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای جذب ترافیک بیشتر از سرچ‌های جهانی اشاره دارد، در حالی که سئو محلی بیشتر بر روی جذب مشتریان محلی تمرکز دارد. در سئو عمومی، هدف جلب بازدیدکنندگان از سرتاسر دنیا است، اما سئو محلی به دنبال جذب مشتریان خاص یک منطقه مشخص است. ثبت دقیق آدرس، مشخصات و شماره تماس در وب‌سایت‌ها و دایرکتوری‌های مختلف به گوگل کمک می‌کند تا اعتماد بیشتری به سایت شما داشته باشد و سریعتر آن را شناسایی کند. فقط توجه داشته باشید که نیاز است همواره اطلاعات آن را به روز نگه دارید، اگر موقعیت بیزینس شما تغییر کرد، اطلاعات این دایرکتوری‌ها را نیز به روز کنید.

بنابراین، سئوی محلی برای کسب و کارهای خدماتی ضروری است، زیرا به آنها کمک می‌کند تا توسط مشتریان محلی که به دنبال خدمات آنها هستند، پیدا شوند و در نتیجه مشتریان بیشتری جذب کنند و سود بیشتری کسب کنند. کسب و کارهایی که سئوی محلی را جدی می‌گیرند، شانس بیشتری برای دیده شدن در این جستجوها و جذب مشتریان محلی دارند. این مشتریان معمولا قصد و نیت قوی‌تری برای استفاده از خدمات دارند، چرا که به دنبال رفع نیاز خود در سریع‌ترین زمان ممکن هستند. سئو محلی به بهینه‌سازی وب‌سایت و محتوا برای افزایش نمره و نمایش در نتایج جستجوی محلی اشاره دارد. با پیاده‌سازی این تکنیک‌های آنالیز و مانیتورینگ، شما می‌توانید به شکل مؤثری عملکرد سئو محلی خود را بهبود بخشید و به افزایش ترافیک وب‌سایت و جلب مشتریان محلی کمک کنید. در نهایت، به‌روزرسانی مستمر استراتژی‌ها و روش های سئوی محلی با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، کلید موفقیت در این حوزه است.

لینک‌سازی محلی به معنای جذب لینک از وب‌سایت‌هایی است که مخاطبان آن‌ها با مخاطبان محلی کسب‌وکار شما هم‌پوشانی دارند. این وب‌سایت‌ها می‌توانند شامل وبلاگ‌ها، نشریات محلی، سایت‌های تجاری یا دایرکتوری‌ها باشند. برخلاف لینک‌های ملی یا بین‌المللی، لینک‌های محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقه‌ای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. با پیشرفت‌های تکنولوژی و گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند، انتظار می‌رود که جستجوهای محلی به سرعت افزایش یابند. به همین دلیل، کسب و کارهایی که زودتر بهینه‌سازی سئو محلی خود را آغاز کنند، در رقابت برنده خواهند بود. یکی از بهترین استراتژی‌ها برای محتوای محلی، ایجاد بلاگ‌هایی با موضوعات محلی است که به نیازها و سوالات مشتریان پاسخ می‌دهند.

اگر کسب‌وکار شما نام، مکان فیزیکی یا شماره تلفن خود را تغییر داده است باید در اسرع‌وقت داده‌های جدید را به‌روز کنید. اگر مکان کسب‌وکار خود را تغییر نداده‌اید، توصیه می‌کنیم آدرس کسب‌وکارتان را در نمایهGoogle دوباره بررسی کنید تا درست باشد. فرآیند به دست آوردن لینک از وب سایت های محلی شما را لینک سازی محلی می نامند و استراتژی های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانید از وب سایت های محلی لینک دریافت کنید. کلمات کلیدی محلی از کلمات کلیدی معمولی متمایز هستند زیرا با عبارات خاص مکان مانند “دندانپزشک نزدیک من” یا “پزشک اطفال مشهد” مشخص می شوند. همچنین، هوش مصنوعی در تحلیل نظرات کاربران، تشخیص زبان طبیعی (NLP) و بهبود دقت نقشه‌ها و پیشنهادات محلی نقش مهمی ایفا می‌کند.

گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیون‌ها صفحه کدام‌ها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک می‌کنند. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد. نکته‌ی بعدی هم این است که الگوریتم های گوگل و جزئیات و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها به‌دلیل مسائل امنیتی، هیچ گاه توسط خود این کمپانی منتشر نمی‌شود. همچنین معمولاً پس از این سمینارها، تحلیل‌های مختلفی از سمت متخصصین سئو ارائه می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم به این نتیجه برسیم که آپدیت جدید گوگل چگونه کار می‌کند و ما چطور می‌توانیم با آن سازگار شویم. Google Freshness الگوریتمی است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف آن، ارائه‌ی محتوای به‌روزتر و مرتبط‌تر به کاربران است. این الگوریتم به‌ویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائه‌ی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.به‌عنوان مثال موضوعات حوزه‌ی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند.

حتماً شما هم گاهی با جستجوی فروشگاه یا کسب و کاری، در ابتدای فهرست نتایج با نقشه گوگل و موقعیت فروشگاه‌ها / شرکت‌های ثبت شده در آن مواجه شده‌اید. اگر می‌خواهید این موقعیت استثنایی برای قرار گرفتن در معرض دید کاربر را از دست ندهید حتماً سایتتان را در گوگل مپس و در گوگل بیزنس ثبت کنید. بخش مهمی از اقدامات مربوط به Google My Business به بهینه‌سازی و هماهنگ کردن آن با اطلاعات کسب و کار در دیگر وب‌سایت‌ها مرتبط می‌شود. فروشگاه‌های فیزیکی که کالاهای خاصی را می‌فروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتاب‌فروشی‌ها) می‌توانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند. پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبه‌بندی جستجوهای محلی، ایده‌آل برای کسب‌وکارهای کوچک و آژانس‌های بازاریابی. صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینک‌های داخلی را بهبود دهید.

به محتوای برتر فکر کنید؛ چراکه محتوای خاص و دست‌اول به اعتبار برند شما می‌افزاید و مخاطب بیشتری نام برند شما در سرپ گوگل می‌بینند. با بهینه سازی سایت برای سئوی محلی، کسب‌وکارها می‌توانند محصولات و خدمات خود برای مشتریان بالقوه محلی و سایر کاربران عرصه کنند. با پیروی از بهترین شیوه‌های SEO محلی، کسب‌وکارها ترافیک ارگانیک را از جست‌وجوهای انجام‌شده در مناطق اطراف خود به دست می‌آورند. سئوی محلی شامل بهینه سازی وب سایت و حضور آنلاین شما برای جذب مشتریان محلی است. با استفاده از هوش مصنوعی، کسب‌وکارها می‌توانند محتوای شخصی‌سازی‌شده برای کاربران محلی ایجاد کرده و تجربه بهتری را به آن‌ها ارائه دهند، که این امر به افزایش رتبه‌بندی و جذب مشتریان بیشتر منجر می‌شود. سئو سایت به طور کلی به دنبال بهبود رتبه سایت در تمام جستجوها است، اما سئوی محلی بر بهبود رتبه سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد.

حتماً پس از خرید از طریق ایمیل یا پیامک با مشتریان در ارتباط باشیم، و از آنها بخواهیم که نظرات خود را در سایت ثبت کنند. ثبت نظرات مشتریان راضی در سایت علاوه بر اینکه باعث بهبود صفحه نمایه کسب و کار ما در گوگل می‌شود، مشتریان محلی بیشتری را به خرید یا استفاده از خدمات ما تشویق می‌کند. طبق گزارش وب سایت BrightLocal درباره مشتریان محلی، در سال 2017 حدود 85 درصد از مشتریان به نظرات آنلاین سایر مشتریان به‌اندازه مشاوره‌های رو در رو اعتماد دارند. موتورهای جست‌وجو روی سیگنال‌هایی مانند محتوای محلی، صفحات شبکه‌های اجتماعی، پیوندها و نظرات مشتریان در گوگل تکیه می‌کنند تا مرتبط‌ترین نتایج محلی را به منظور جمع‌آوری اطلاعات برای بهینه‌سازی محلی به کاربران ارائه دهند. در پاسخ به سؤال شما مبنی‌بر اینکه «سئو محلی چیه» باید بگوییم که لوکال سئو یا سئوی محلی Local SEO فرایند بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو برای مشاغل محلی است.

اسلایدر سئو محلی به کادری گفته می‌شود که گوگل در بالای نتایج جستجوی محلی نمایش می‌دهد و شامل تصاویر مکان‌های مرتبط با نتایج است. این کادر به دلیل نمایش در بالای نتایج جستجو و به شکلی متمایز از آن‌ها، بیشتر به چشم کاربران می‌آید و حضور در این جایگاه می‌تواند نرخ کلیک بالایی برای یک وب‌سایت فراهم کند. مصرف‌کنندگان همواره به دنبال یافتن نزدیک‌ترین ارائه‌دهنده خدمات یا محصولات مدنظر خود در اینترنت جستجو می‌کنند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر به پاسخ خود برسند. کسب و کارها از سئو محلی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای این دسته از مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند تا لینک‌های خود را در زمان مناسب به افراد مناسب نشان دهند. در این مطلب بررسی می‌کنیم سئو محلی چیست و چگونه بر رتبه سایت تأثیر می‌گذارد. همچنین، نحوه تدوین استراتژی سئو لوکال و مزایای آن برای کسب و کارها را شرح می‌دهیم.

همچنین، پاسخ دادن به نظرات مثبت و تشکر از مشتریان نشان‌دهنده توجه شما به بازخورد آن‌هاست. با این حال، باید از ایجاد نظرات جعلی خودداری کنید، زیرا گوگل می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد و ممکن است منجر به جریمه شود. در کل، نظرات مثبت نه تنها به بهبود رتبه‌بندی کمک می‌کنند، بلکه در جذب مشتریان جدید و افزایش اعتبار کسب‌وکار شما نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. اگر دقت کرده باشید برای جستجوی برخی عبارت‌های محلی، گوگل در بالای نتایج جستجو کادری را نمایش می‌دهد که شامل تصاویر برخی مکان‌های مرتبط است. از آنجا که اسلایدر سئو در بالای نتایج جستجو و به شکلی متمایز از آن‌ها نمایش داده می‌شود، بیشتر به چشم کاربران می‌آید. در نتیجه حضور در این جایگاه می‌تواند نرخ کلیک بالایی برای یک وب سایت فراهم کند.

موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (مانند RankBrain) برای درک بهتر intent (نیت) کاربران و ارائه نتایج مرتبط‌تر استفاده می‌کنند. این فناوری به گوگل کمک می‌کند تا کسب‌وکارهای محلی را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر، سابقه جستجو و رفتارهای آن‌ها رتبه‌بندی کند. سئو محلی، فرآیند بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی محلی است. جستجوی محلی، به عبارات جستجویی که شامل یک مکان جغرافیایی خاص، مانند یک شهر یا استان است، اشاره دارد. هدف لوکال سئو، افزایش رتبه یک وب‌سایت برای جست‌وجوهای محلی مرتبط است که می‌تواند ترافیک و فروش بیشتری را برای مشاغل محلی به ارمغان آورد. گوگل معمولاً بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارت‌های یکسان تغییر می‌دهد تا برای هر منطقه، بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری