تولید محتوا چیست
تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ استراتژی و اصول وبلاگ تسمینو
معمولا از عکسها به عنوان عاملی مکمل برای درک بهتر مفاهیم در محتوای متنی استفاده میشود. با گوگل داکس، بهسادگی میتوانید فایل خود را با آنها به اشتراک بگذارید و بهطور همزمان بر روی آن کار کنید. در این ابزار، بهمحض ایجاد هرگونه تغییر در فایلهایتان، آنها بهطور خودکار در فضای ابری گوگل ذخیره میشوند. اگر میدانید تقویم محتوایی چیست پس ضرورت داشتن آن را برای تولید انواع محتوا برای شما قابلدرک خواهد بود و استفاده از آن را جز جدانشدنی از تولید محتوا خواهید دانست. این اهداف نشاندهنده تنوع و گسترش حوزههای استفاده از تولید محتوا است و نحوه تدوین استراتژی محتوا بستگی به هدف و نیازهای خاص هر سازمان یا فرد دارد. به فرآیند سرچ، بدست آوردن ایدههای خلاقانه و موثر و سپس تولید آنها در قالب مدنظر (متن، تصویر، ویدئو و…) تولید محتوا گفته میشود.
همچنین، لازم نیست برای هر محتوایی که ایجاد می کنید به یک قالب بچسبید. اما شما باید بتوانید محتوا را در هر قالبی که باشد با یک آهنگ ثابت ایجاد کنید. منظور من این است که یک سری پادکست ممکن است یک تاکتیک بازاریابی عالی باشد، اما اگر منابع (و حوصله) برای پایبندی به آن ندارید، ممکن است یک وبلاگ مسیر بهتری باشد. آن شخصیت خریدار را که ایجاد کردید به خاطر دارید؟ شما در حال تولید محتوا برای آنها هستید. این بدان معناست که شما باید محتوا را در قالبی تولید کنید که به آسانی و لذت توسط مشتریان احتمالی شما مورد استفاده قرار بگیرد.
اینستاگرام باید دروازه روابط عمیقتر با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی باشد. برای اینکه فالورها قدمهای بعدی را بردارند باید «فراخوانی به اقدام» (Call To Action) ایجاد کنید. بدون شناخت عمیق مخاطبان خود نمیتوانید محتوای جذاب و باکیفیت برای اینستاگرام تولید کنید. با مخاطبان خود مصاحبه کنید تا متوجه شوید که آنها چگونه از اینستاگرام استفاده میکنند، چه صفحاتی را دنبال میکنند و به دنبال چه نتیجهای هستند. سپس در مورد محصولات و خدمات خود با آنها مصاحبه کنید و سوالات زیر را مطرح کنید. زمانی که در مورد نوع محتوا تصمیمگیری کردید، افرادی که باید آن را تولید کنند مشخص میشوند.
ایجاد تیم تخصصی تولید محتوا برای برندتان نیاز به زمان و تخصص کافی دارد. طبیعی است که استفاده از چنین تیمی مزایای زیادی برای شما دارد و میتوانید از حداکثر پتانسیل محتوا بر برای برند خود استفاده کنید. همه چیز برمیگردد به اینکه میزان رقابت در زمینه کاری شما چقدر بوده و ارزش برند چقدر برایتان مهم است. در دنیای دیجیتال بسیار مهم است که از انواع مختلف محتوا برای ارتقا برند خود استفاده کنید. محتوای متنی همیشه جایگاه مهمی در دیجیتال مارکتینگ داشتهاند، اما ساخت محتوای بصری و تعاملی قدرت برندتان را بسیار افزایش خواهد داد. مزیت اصلی سیستمهای مدیریت محتوا جمعآوری تمام محتوایتان در یک محل مشخص است؛ بنابراین میتوانید صفحات فرود ایجاد کرده و در سایر پستها به آنها لینک دهید.
خوشبختانه با گسترش اینترنت، مشاغل اینترنتی و شبکههای اجتماعی حرفه و تخصصهای جدیدی بهوجود آمدهاند که حالاحالاها به آنها احساس نیاز میشود. همیشه باید کسی باشد که بتواند با زبان مخاطب با او صحبت کند و به سوالاتش جواب بدهد. حتی گسترش هوش مصنوعی هم نمیتواند نیاز به کسی که نویسنده ماهری است را برطرف کند. نکته مهم و ضروری که باید در تولید محتوا به آن دقت کنید، این است که در انتشار محتوا عجله نکنید. گاهی آنقدر عجله داریم که بسیاری از اشکالات مهم و اساسی از چشممان دور میماند. تولید محتوای خلاق یکی از آن مواردی است که میتواند موفقیت شما را در عرصه تولید محتوا تضمین کند.
به نقشهایی همچون ترویجدهندگان محتوا (که معمولا در تیم بازاریابی هستند) و تحلیلگران برای تعیین عملکرد محتوا نیز نیاز است. تصاویر باید از لحاظ اندازه، یکسان باشند و نباید از عرض و ارتفاع صفحه نمایش کاربر تجاوز کنند. تصویر نباید آنقدر بزرگ باشد که کاربر برای تماشای آن نیاز به اسکرول داشته باشد و نباید آنقدر کوچک باشد که برای او غیرقابل تشخیص باشد. این نوع محتوا در حال حاضر اولویت دارد و این همان چیزی است که ما باید برای آینده مورد توجه قرار دهیم. اکنون برای به اشتراک گذاشتن محتوایتان در پلتفرمهای مختلف، میخواهیم به بعضی از دستورالعملها اشاره کنیم.
ما در این مقاله 13 روش کسب درآمد از تولید محتوا را توضیح دادیم. شما با یک لپتاپ یا گوشی ساده میتوانید از یکی از این راهها کسب درآمد کنید. تولید محتوا یکی از مراحل چرخه بازاریابی مبتنی بر محتوا است و روشی برای برقراری ارتباط دوطرفه و پایدار با مخاطب است. به طور کلی (نه همیشه) هدف تولید محتوا کسب درآمد مستقیم (از خود محتوا) یا غیر مستقیم (بازاریابی برای محصول یا خدمات) است. کسبوکارها شروع به تولید و توزیع محتوایی کردند که مخاطب به آن نیاز یا علاقه داشت. شاید الان فکر میکنید که خب اگر تولید محتوا یعنی همین عکسهایی که در اینستاگرام پست میکنیم پس کار آنچنان سختی نیست!
همین موضوع به تنهایی عملکرد یک محتوا را بدون تغییر نوع آن، بهبود میدهد. Semrush یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که امکانات گستردهای برای سئو و بازاریابی دیجیتال ارائه میدهد. با این ابزار میتوانید بهراحتی کلمات کلیدی جدید کشف کنید، استراتژی رقبا را بررسی کنید و عملکرد محتوای خود را در موتورهای جستجو بسنجید. هوش مصنوعی دیپ سیک که از جدیدترین تکنیکهای پردازش زبان طبیعی (NLP) بهره میبرد، بر پایه یادگیری عمیق (Deep Learning) ساخته شده و توانایی درک و تولید متون با کیفیت بالا را دارد. این هوش مصنوعی، با قابلیتهای گسترده خود میتواند در زمینههای مختلف، از پاسخگویی به سؤالات گرفته تا تولید محتوای باکیفیت، به کاربران کمک کند. به احتمال زیاد، ایجاد پرسونای خریدار دربارهی اینکه باید راجع به کدامیک از موضوعات مطلب بنویسید و نیز سؤالات احتمالی مخاطبانتان، ایدههایی را به شما میدهد که شروع خوبی برای تولید محتوا است.
به یاد داشته باشید که هرچه بازدیدکنندگان بیشتر در وبسایت بمانند، احتمال خرید آنها از شما بیشتر است. تولیدکننده محتوا کسی است که مطالب متنی یا تصویری با جنبه سرگرمی یا آموزشی تولید میکند و آن را از طریق وبسایت یا سایر کانالها به اشتراک میگذارد. همانطور که در نکته قبل به آن اشاره کردیم، استفاده از تصاویر روشی مناسب برای جذب خواننده و نشان دادن نکات به صورت تصویری به او است. باتوجه به اینکه بیشتر منابع تصویر، دارای محدودیت کپیرایت است و استفاده از آنها نیازمند مجوز است، یافتن منبع مناسب برای تصویر، موضوعی مهم و حیاتی است. حالا که هدف محتوا و نوع مخاطب را تعیین کردید، باید در مورد نوع محتوا تصمیمگیری کنید. در هر صورت، در تولید محتوا بعضی از موارد وجود دارد که شما باید به آنها هنگام ویرایش توجه نمایید از جمله بیانی فعال، زبانی واضح، جملات کوتاه و فضای سفید.
تولید محتوا مهمترین ابزار بازاریابی درونگرا (inbound marketing) است. با تولید محتوا اطلاعات ارزشمندی را به طور رایگان در اختیار مخاطبین قرار داده و از این طریق مشتریان جدیدی را برای وبسایت خود ایجاد مینمایید. همچنین با تولید محتوا مشتریان قبلی شما نیز به برندتان وفادارتر خواهند شد. تولید محتوا فرایند ایجاد اطلاعاتی است که به نیازهای کاربران شما پاسخ مثبت میدهد و شامل متنها و تصاویری است که در قالب بلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا دیگر فرمتها به کاربران ارائه میشود. همچنین باید قالبی را برای محتوای خود انتخاب کنید تا متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد.
محتوای وبلاگ یک منبع رایگان است که اغلب مستقیماً با فروش مرتبط نیست، اما قدرت یک وبلاگ خوش ساخت را برای درآمدزایی برای کسب و کار خود دست کم نگیرید. اینستاگرام بهترین گزینه برای به اشتراک گذاری تصاویر با کیفیت بالا و ویدیوهای کوتاه با شرح مختصر است. هشتگ ها تا زمانی که به حساب کاربری و کسب و کار شما مرتبط باشند، روی این پلتفرم به خوبی کار می کنند. استوری اینستاگرام روش جدیدی را برای تعامل با فالوورهای شما معرفی کرده است، از نظرسنجی های سریع گرفته تا سوالات و ویدئوهای لایو. این کار باعث میشود که مخاطبان شما برای خرید بیشتر بازگردند و به شما کمک میکند سرنخهای بیشتری را به مشتریان خوشحال تبدیل کنید.
بر اساس جدیدترین تحقیقات، بیش از ۹۰ درصد اطلاعاتی که به مغز وارد میشود بصری هستند. به خاطر داشته باشید محتوای تولید شده توسط شما در این بخش، در قالب یک تصویر باید گنجانده شود یا اینکه از تصاویر برای ارسال بهتر پیام محتوای خود به مخاطب استفاده کنید. اصول تولید محتوا همواره به منظور دستیابی به اهداف مشخصی انجام میشود. این اهداف ممکن است در زمینههای مختلفی مانند بازاریابی، اطلاعرسانی، آموزش، یا سرگرمی قرار گیرند. یوتیوب دارای 1.3 میلیارد کاربر بوده و هر روز بر این تعداد افزوده میشود. کاربران از این پلتفرم برای دیدن انواع ویدئوها از جمله ویدئوهای آموزشی و سرگرمکننده استفاده میکنند.
اکثر سایتهای موجود در PBN شامل محتوای تکراری یا کمارزش هستند که برای کاربران هیچ سودی ندارند. گوگل تأکید زیادی بر ارائه تجربه کاربری مثبت دارد و سایتهایی که فقط برای گول زدن موتور جستجو ساخته شدهاند، جریمه میکند. Anchor Text (متن قابل کلیک لینک) نقش مهمی در سیگنالدهی به گوگل درباره موضوع لینک دارد. اگر انکرتکست شامل کلمات کلیدی هدف شما باشد، تأثیر بیشتری خواهد داشت. با این حال، زیادهروی در استفاده از انکرتکستهای دقیق میتواند باعث جریمه توسط الگوریتم پنگوئن گوگل شود. بکلینک به لینکی گفته میشود که از یک سایت دیگر به سایت شما اشاره میکند.
عنصر صدا یکی از آن عناصری است که همیشه توانسته مخاطب را به سمت خود بکشاند و او را با خود همراه کند. به همین دلیل این روزها، پادکست به یکی از پرطرفدارترین محتواهای تولید شده در دنیا تبدیل شده است. یوتیوب، آپارات و بسیاری از سایتهای به اشتراکگذاری ویدئو، روزانه هزاران بازدیدکننده دارند و بسیاری از ویدئوها میلیونها بار بازدید میشوند. یک ابزار ویرایش ویدئویی ساده و کاربرپسند است که امکانات حرفهای را در اختیار کاربران عادی قرار میدهد. با استفاده از آن، میتوانید پادکست خود را با سادگی ضبط کرده، صداها و موسیقیها را اضافه کنید و درنهایت پادکست خود را به سایر پلتفرمها بفرستید.
بله هوش مصنوعی دیپ سیک از زبانهای گوناگون از جمله زبان فارسی پشتیبانی میکند. از API دیپ سیک، میتوان برای استفاده در اپلیکیشنها، چتباتها و سرویسهای هوش مصنوعی بهره برد. Trello یک ابزار مدیریت پروژه هست که به شما کمک میکنه فرآیند برنامهریزی و توزیع محتوا رو به خوبی سازماندهی کنید. گاهی اوقات یک محتوا فقط در یک فرمت خاص ارائه میشه، در حالی که تبدیل همون محتوا به فرمتهای دیگه (مثل ویدیو، اینفوگرافیک، پادکست) میتونه شانس دیده شدن اون رو چند برابر کنه. گاهی اوقات افراد تمام تلاش خودشون رو روی یک کانال متمرکز میکنن و کانالهای دیگه رو نادیده میگیرن. حتی اگر محتوای فوقالعادهای تولید کرده باشید، اشتباهات کوچک در فرآیند توزیع میتونن تاثیر اون رو به شدت کاهش بدن.
سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. استفاده از لینکهای PBN ممکن است برای سئو مفید باشد، اما اگر به درستی انجام نشود، خطر پنالتی شدن توسط موتورهای جستجو وجود دارد. توجه داشته باشید که این ابزار باید با دقت استفاده شود و فقط افرادی که دانش کافی دارند، از آن استفاده کنند. استفاده از این ابزار بهویژه زمانی مفید است که بخواهید از جریمههای دستی گوگل جلوگیری کنید. اگر همه سایتهای موجود در شبکه به یک یا چند سایت خاص لینک دهند، این رفتار غیرطبیعی بوده و میتواند نشاندهنده یک PBN باشد. سایتهایی که طراحی، قالب یا ساختار ظاهری مشابهی با یکدیگر دارند، ممکن است توسط گوگل بهعنوان بخشی از یک شبکه خصوصی یا PBN شناخته شوند.
ترکیب فناوریهای هوش مصنوعی و بلاک چین در دنیای ارزهای دیجیتال فرصتهای منحصر به فردی برای بهبود معاملات، امنیت، و تصمیمگیری فراهم میکند. این فناوریها میتوانند با تحلیل دادهها، پیشبینی روند بازار، و بهبود کارایی معاملات، نقش کلیدی در توسعه این حوزه ایفا کنند. هوش مصنوعی، خودکارسازی و بلاک چین میتوانند ارزش جدیدی به فرآیندهای کسبوکار که بین چندین طرف انجام میشوند اضافه کنند، اصطکاک را کاهش دهند، سرعت را افزایش دهند و کارایی را بهبود بخشند. توکنهای هوش مصنوعی، نوعی ارز دیجیتال هستند که به پروژههای مرتبط با هوش مصنوعی تعلق دارند. این توکنها معمولاً برای تامین مالی، پرداخت خدمات یا پاداش دادن به کاربران در اکوسیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده میشوند.
در نظر داشتهباشید که از همکار یا مدیرتان درخواست کنید که کارتان را بررسی کند. اگر پیش از اینکه تولید محتوا را شروع کنید ایدهای به ذهنتان نرسید، سعی کنید از کتابها، مطالعات مرتبط با صنعت، سایتهای رقبا یا جستوجوهای مرتبط در صفحات نتایج موتورهای جستوجو الهام بگیرید. مشتری بالقوهای که در مرحلهی تصمیم گیری است، نیاز ندارد تمام راهحلهای ممکن را بداند، بلکه باید مشاورهای را دریافت کند یا دمویی را ببیند که نشان میدهد محصول شما بهترین راهحل برای مشکل اوست. وقتی قرار است هر روز مطلب بنویسید و محتوا خلق کنید، دیگر منتظر ایده نمانید. به جای این کار، تحقیق کنید، مطالعه کنید و تا جایی که میتوانید با افراد گروه یا سایر نویسندگان گفتوگو کنید تا ذهن شما باز شود. با تمام مشغلههای ذهنی که این روزها برای همه وجود دارد، به احتمال زیاد، او میخواهد که اطلاعات موردنیازش را به سرعت از سایتتان تهیه کند و به نتیجه برسد.
هزینه برونسپاری تولید محتوا به چنین تیمی مطمئناً بیشتر از فریلنسرهاست. حال که کلمات کلیدی را برای هدفگذاری مشخص کردهاید، وقت ایدهپردازی درباره محتوا برای این کلمات کلیدی است. یکی از راهکارهایی که معمولاً نتیجه میدهد ساخت یک محتوای جامع حول یک موضوع و پرداختن به موضوعات فرعی حول آن موضع در پستهای جداگانه است. در انتها هم باید با لینکهای داخلی بین محتوای اصلی و محتواهای فرعی رابطهای ایجاد نمایید. یکی از فاکتورهای کسب رتبه در موتورهای جستجو دامین آتوریتی وبسایت است.
وقتی درباره نوشتن محتوا صحبت میکنیم، معمولاْ تمرکز بر واژه «محتوا» است. بنابراین قبل از شرح هر چیز، درک مفهوم «چیستی محتوا» اهمیت دارد. حالا نوبت شماست؛ از دید شما محتوا یعنی چه؟ این کار باید چگونه انجام شود؟ هرگونه پرسش یا ابهام را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از دیگر ابزارهای ادیت ویدیو میتوان به Magisto و Final Cut اشاره کرد. همه ما ترجیح میدهیم سایتهایی را باز کنیم که در صفحات ابتدایی نتایج جستجو قرار میگیرند.
شما میخواهید مخاطبانتان با شما ارتباط برقرار کنند و از محتوای شما لذت ببرند. بنابراین، از آنها نخواهید که اصطلاحات تخصصی یا استعاره های گیج کننده را غربال کنند. یکی از عوامل مهمی که به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بندی شوید، اعتبار دامنه است. میزان اعتبار دامنه شما با تعداد سایت های دیگری که به محتوای شما پیوند می دهند مشخص می شود. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید یک وبلاگ نسبتاً بزرگ از محتواهایی داشته باشید که به اندازه کافی برای استناد ارزشمند باشد.
67 درصد از شرکت ها از تولید سرنخ به عنوان معیار اصلی برای موفقیت محتوا استفاده می کنند. برای ایجاد یک فیلم educational قدرتمند، مراحل کوتاه و مشخصی را دنبال کنید. هیچ چیزی را نادیده نگیرید، اما همچنین نمی خواهید بینندگان خود را با اطلاعات اضافی خسته کنید. بنابراین، از ویدیو استفاده کنید تا به بینندگان خود نشان دهید محصول شما چگونه کار می کند یا در مورد مشکل خاصی که محصول شما حل می کند صحبت کنید. در حالی که بسیاری از مردم به پادکست های خبری روزانه یا هفتگی گوش می دهند، بیشتر پادکست ها مانند یک وبلاگ همیشه سبز هستند.
با اینکه یک سیستم مدیریت محتوا به شما اجازه مدیریت محتوایتان را میدهد، اما در تولید آن نقشی ندارد. این ابزارهای تولید محتوا به شما کمک میکنند تا جدا از فرمت محتوا، در این کار حرفهایتر به نظر برسید. قرار است مقاله بنویسید؟ ویدئو تولید کنید؟ پادکست آماده کنید؟ هر کاری که قرار است بکنید، باید اصول و ابزارهای موردنیاز را بدانید. برای مثال، میتوانید با شرکت در دورههای نویسندگی و کپیرایتینگ برای موقعیت شغلی تولید محتوای سایت اقدام کنید. انتشار پستهای وبلاگی همچنین روش بسیار خوبی برای جلب اعتماد و وفاداری مشتریان است. مقالههای کوتاه و بلند، راهنماهای چرا و چگونه (HOW-TO) و بهزبان ساده و فهرستهای موردی ازجمله بهترین انواع پستهای وبلاگی هستند.
اینها می توانند پایه ای ایجاد کنند که می توانید از آن برای ادامه رشد وبلاگ خود استفاده کنید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... پیشنهاد میکنیم این مقاله رو بخونین و بسته به نیازتون، چند ابزار رو انتخاب کنین و کار با اونا رو یاد بگیرین. دربارهٔ تبلیغات محتوایی، در مقالهٔ «تبلیغات محتوایی چیست + ۴ نمونه تبلیغ موثر» صحبت کردیم. توصیه میکنم این مقاله را هم حتماً بخوانید تا با مزایای آن بیشتر آشنا شوید.
محتوای ویدیویی یا صوتی نیز علاوهبر سایت مادر، در پلتفرمهای مخصوص هر فرمت آپلود میشوند. بهغیراز انتشار مستقیم روی وبسایت کسبوکار، میتوان حاصل تولید محتوا را به روشهای دیگری هم پروموت کرد که در ادامه به هرکدام اشاره میکنیم. در بخش تاریخچه نیز اشاره مختصری به UGC یا User Generated Content داشتیم. محتوای تولیدشده توسط کاربر شامل فرمهای مختلفی از دادهها میشود. یک بخش نظرات جنجالی، نوشتن نقدوبررسی در کامنتها، یا قابلیت ایجاد پست توسط کاربران بلاگ (مثلاً فرومها) همگی نوعی UGC محسوب میشوند.
با اینکار آنها میتوانند امکان دسترسی به سایت خود و تعامل با خوانندگان خود را افزایش دهند. البته باید همیشه به تعداد کلمات توجه داشته باشید چون تعداد کلمات میتواند شما را در نوع نگارش محدود سازد. هوش مصنوعی میتواند با تحلیل دادههای تاریخی و روندهای بازار، به کاربران کمک کند تصمیمات آگاهانهتری بگیرند. بلاک چین، بهعنوان یک منبع داده غیرقابل تغییر، اطلاعات دقیقی را برای این تحلیلها فراهم میکند. هوش مصنوعی میتواند از طریق الگوریتمهای یادگیری ماشینی، معاملات خودکار را بر اساس شاخصهای فنی و رویدادهای بازار انجام دهد.
بینایی کامپیوتر زیرمجموعهای از هوش مصنوعی است که به سیستمهای کامپیوتری امکان میدهد اطلاعات را از تصاویر دیجیتال، ویدئوها و ورودیهای بصری دیگر استخراج کنند. بینایی کامپیوتر از یادگیری عمیق و الگوریتمهای یادگیری ماشین برای یادگیری و شناسایی عناصر خاص در تصاویر دیجیتال استفاده میکند. این فناوری در حال حاضر به روشهای مختلفی به کار گرفته شده و با پیشرفت تکنولوژی، کاربردهای آن در حال گسترش است. بهعنوان مثال، بینایی کامپیوتر میتواند در خطوط تولید برای شناسایی نقصهای جزئی در فرآیند ساخت استفاده شود. برای این کار، سازمانها باید زیرساختهایی داشته باشند که دادهها را بهدرستی مدیریت کرده و از فناوری هوش مصنوعی پشتیبانی کند. داشتن چارچوب حاکمیت داده قوی به دسترسی دادهها برای تمامی ذینفعان مرتبط و حفاظت از آنها در برابر نقض امنیت کمک میکند.
اینفوگرافیکها زیرمجموعهای از تصاویر هستند که معمولاً ترکیب انواع نمودار با متن را در حالت مینیمال به نمایش میگذارند. هدف استفاده از اینفوگرافی، ارائه اطلاعات پیچیده با بیان ساده و فرمتی جذاب برای مخاطب است. تعامل کاربران با معیارهای مختلفی مثل لایک، کامنت، بهاشتراکگذاری و همچنین زمان مشاهده محتوا اندازهگیری میشود. برای وادارکردن مخاطب به مشارکت باید به علاقهمندیها، نیازها و بهویژه احساسات او توجه کرد. در این قسمت قصد داریم نقاطی از تاریخ را که در سرگذشت تولید محتوا برجستهاند، بهصورت کوتاه بررسی کنیم. دسته بعدی کتابهایی هستند که به صورت تخصصیتری درباره تولید محتوا در دنیای بازاریابی دیجیتال صحبت کردهاند.
برخی از موفقیتآمیزترین ویدئوهای این پلتفرم شامل ویدئوهای آموزشی، ویلاگها و نقد و بررسی محصولات هستند. Remove.bg ابزاری است که میتوانید پسزمینه تصاویر را با استفاده از هوش مصنوعی پاک کنید. کافیست این مراحل را قدم به قدم طی نموده و به ذهنتان اجازه خلاقیت بیشتری بدهید. در هر شرایطی که اقدام به تولید محتوا کرده باشید، چه با استراتژی مدون چه بدون استراتژی، بخش بازاریابی بایستی اقدام به ارزیابی محتواهای موجود کند. تولید محتوا بدون استراتژی بدین معنا نیست که محتواهای ساخته شده در هیچ استراتژی نگنجد.
پس از اینکه در زمینهی تولید محتوا تسلط پیدا کردید، قادر خواهید بود کارهای خلاقانهای را انجام دهید که نهتنها مخاطبانتان را خرسند میکنند، بلکه باعث میشوند کسبوکارتان نیز رشد و رونق یابد. در آخر امیدواریم به طور کامل دریافته باشید تولید محتوا یعنی چه و چه اهمیتی در رشد کسبوکارتان دارد. مراقب باشید که بازدیدکنندگان را با اخبار شبکههای اجتماعی و سایر عناصری که حواس آنان را پرت میکنند، از سایت خارج نکنید. پس از جلب توجه مشتریان احتمالی باید برای حفظ آنها تمام تلاشتان را بکنید، که این موضوع کارکرد اصلی محتوای وبسایت شما خواهد بود. علاوه بر این، میتوانید نتایج تمام محتواهایی را که برای کمپین خاصی تولید شدهبودند، تحلیل کنید و در حسابرسی محتوا از آنها کمک بگیرید. نرمافزار مدیریت محتوا شما را از ریسکِ سیستم بازاریابی محتوای گسسته نجات میدهد.
میدانید همیشه سبز به گیاهانی گفته میشود که هر چهارفصل سبز هستند و هرگز برگهایشان زرد نمیشود. شما باید بدانید که قرار است از چه نقطهای شروع کنید و در چه نقطهای مطلب را به اتمام برسانید. برای این کار همه مطالبی که به ذهنتان میرسد را در یک برگه یادداشت کنید و آن را به درستی مرتب کنید. سعی کنید تا جایی که میتوانید به موضوع مسلط باشید و دریافت صحیح و معتبر خودتان از مطلب را به زبان و قلم خودتان برای مخاطب بیان کنید. یک ابزار آنلاین دیگر است که به شما این امکان را میدهد تا ویدئوهای با کیفیت بالا و افکتهای حرفهای را با استفاده از تصاویر، ویدئوها و موسیقیهای خود ایجاد کنید. برنامهای آنلاین است که به شما اجازه میدهد انیمیشنهای قابل تعامل و خلاقانه برای تولید ویدئوهای آموزشی و تبلیغاتی ساده ایجاد کنید.
امیدواریم با این مثال درک کردهباشید مفهوم سفر خریدار در تولید محتوا یعنی چه. پرسونای خریدار شخصی است که میخواهید از طریق محتوا به او دسترسی پیدا کنید. این شخصیت نیمهتخیلی نمود مخاطب هدف شماست، یعنی کسانی که به احتمال زیاد از پیامتان سود میبرند و به مشتری واقعی تبدیل میشوند. کلید تولید محتوا به صورت درونگرا این است که به هریک از خوانندگان این احساس را منتقل کنید که مستقیم با او صحبت میکنید. تنها روش انجام اینگونه تولید محتوا این است که با بازدیدکنندگان، مشتریان راغب و مشتریان موجودتان صمیمی شوید، یعنی باید آنها را در حد دوستان قدیمیتان بشناسید. شما باید از موانع، نقاط درد (Pain Points)، چالشها و ترسهای آنان مطلع باشید؛ همچنین، باید از بهترین نتیجهی ممکن و راهحل رؤیایی برای آنان و بزرگترین فانتزیهایشان نیز آگاه شوید.
نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک میکند. این موضوع البته به کانال انتشار محتوا محدود نیست و باید با شیوه تولید محتوای دیجیتال هم آشنا باشید. برای مثال مهارتهای نویسندگی و ساخت عکس و تصویر با فتوشاپ در سطح پایه برای فعالیت بهعنوان نویسنده محتوای وب ضروری است. کارشناس تولید محتوای اینستاگرام هم به مهارتهای نویسندگی نیاز دارد اما در سطح حرفهایتری با اصول ساخت عکس و ویدیو در شبکههای اجتماعی آشنا باشد. مهارت تحقیق کردن به شما کمک میکند بهتر مخاطبان هدف و نیازهای آنها را بشناسید و محتوای مناسب برای آنها را تولید کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری